27 Şubat 2015 Cuma

Dijital Pazarlama (Digital Marketing) Nedir? Teknikleri, Eğitimleri, Örnekleri


Dijital Pazarlama – Potansiyel Müşteri – Firma İlişkisi


İnternet kullanıcıları bir ürün yada hizmet almadan dijital ortamda iyi bir araştırma yapar. Bu araştırmalar sonucunda; hangi firmadan, ne alacağına, hangi hizmeti alacağına karar verir.

Bu noktada önemli olan sizin kurumsal kimliğinizin öne çıkıp çıkmadığıdır. İnsanlar bir ürün veya hizmet alacakları firmaya güven duymak ister. Buna ticari/ekonomik ve sosyal ilişki açısından baktığımızda kurumsallık karar vermede öne çıkmaktır.


Peki bu kurumsal kimlik nasıl kazanılır?



Kurumsal kimliği dijital ortamda elde etmek için iyi bir dijital pazarlama planı şart ve bu plan profesyonel kişiler tarafından gerçekleştirilmelidir. Dijital ortamda firmanın kurumsal kimliğini öne çıkarırken şu üç adımı düşünmeliyiz…


1) Dijital pazarlama planının hazırlanması
2) Alınan kararların uygulanması
3) Yapılan uygulamaların izlenmesi ve çalışmaların sürekli kontrolü

Peki dijital pazarlama nedir?


En genel tabiri ile dijital pazarlama planı, müşteri ile olan iletişimin satışa dönüşmesidir. Dijital pazarlama, dijital ortamda (internette) yapılan çalışmalar sonucunda bilinirlik doğurarak satış sağlayan bir pazarlama alt dalıdır denilebilir. Dijital pazarlama planı ise elde edilen müşteri verileri ile alınan kararların uygulanmasında izlenmesi gereken yol için çıkarılan analiz olarak ifade edilebilir.




Neden dijital pazarlamaya ihtiyaç duyarsınız?



İnsanlar sizi başkalarından duymadan siz kendinizi duyurursanız kurumsal kimliğinizi ve satış potansiyelinizi en baştan kazanmış olursunuz. Bunun için satışa başlamadan önce diğer bir ifadeyle ürün/hizmet – müşteri ilişkisi kurmadan, müşteri yoğunluğunun bulunduğu bir mecrada nabız tutma şansı yakalarsanız üzerinizden riski atmış olursunuz. Kitlelere ulaşarak karizma kaybı yaşamadan ve satış hüsranına uğramadan doğru zaman da doğru kampanya ile hak ettiğiniz pazar payınızı almış olursunuz.


Neler yapılabilir? Bir dijital pazarlama uzmanından neler talep edebilirsiniz?

* Mobil Pazarlama
* Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
* Online Reklamlar
* Online İtibar Yönetimi
* Rakip Takibi
* E-Booklar
* Diğer Sitelerden Link
* Dijital Pazarlama Eğitimi
* Sosyal Medya Mecraları Yönetimi
* Google Trends Takibi
* Dmoz Kaydını oluşturmak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder